torstai 29. elokuuta 2013

You say tomato...

Pääsin tänään sadonkorjuu-puuhiin... Keräsin kirsikkatomaatteja talteen, säilömistä varten siis jo vihreinä. Niitä kyllä tuolla puistossa on aika paljon, etten sanois. Vahvistuksena tästä näytän kuvan yhdestä (1) tomaatista, niitä on siis toista kymmentä siellä.
Ei mun parveketomaatti kyllä ihan tolalsta satoa oo tekemässä :P

Korjasin myös pavut talteen, kun alkaa yöt olla jo aika kylmiä.
Ruoaksi koko henkilökunnalle (joita oli siis yhteensä kaikki 4 ihmistä ja yksi koira) tein tonnikala-pinaattivuokaa, josta tuli kieltämättä aivan älyttömän hyvää.




Dyykkaushylly on nyt siinä vaiheessa, että se on hiottu, pohjamaalattu, maalattu ja lakattu. Illalla saan sen seinälle paikoilleen, jeee! Luonnollisesti laitan kuvan siitä kun se on paikoillaan ja tositoimissa, mutta väliaikakuvia nyt tässä:

  
Tällainen se oli aluksi. Kuvan kissa ei liity tapahtumiin.  
Tässä se on maalauksen jälkeen, väärinpäin tosin, eli paksumpi reuna tietenkin alas. Mutta värinä on siis Montanan Hardcore ja sävy Azur Glaciar.
Haaveenahan mulla oli saada tonne taustaseinälle vielä joku ihana tapetinpalanen, mutta kun sellasta ei nyt tähän hätään saanut, niin saa odottaa.
Niin joo, pohjamaalin sain aika hauskalla tavalla:
Olin toissailtana töistä tultua ihan täpinöissäni, että haluan nyt heti maalata sen, mutta eihän mulla ollut maalia. Mieskin oli ehtinyt jo töistä lähteä, ettei voinut tuoda mukanaan pikkupurkillista. ÄäääH!
No mutta. Mä menin aina uskolliselle Roihuvuoren ostaa-myy-vaihtaa palstalle ja huusin siellä että auttakee, auttakee, tarviin maalia äkkiä, koska en kestä oottaa huomiseen, oon tuunailemassa, ymmärrättehän?! No kyllähän ne ymmärsi. Kymmenen minuutin kuluttua olin jonkun naisen kotona ihastelemassa tosi hienoja keittiönkaappeja, joissa oli hauskat shamppanjapullonkorkki-vetimet ja muutenkin hauskoja sisustusratkaisuja.
Niin ja siis maalia, ja sain koko purkin mukaani, palautan tässä joku päivä, kun hän sitä tarvitsee. Koska näin täällä meilläpäin toimitaan! Aivan mahtavaa, ja tollalailla se oikeesti vaan aina menee täällä Roihuvuoressa. Ihanaa yhteisöllisyyttä.

Ooh, ja sit olis yks ihan mieletön ruokavinkki kaikille kulinaristeille!
Mun puutarhuri-työkaveri halus eilen tehdä ruokaa, kun mä aina yleensä teen, niin kerrankin mäkin saan istua valmiiseen pöytään <3 ohh, ja niinpä hän teki, ja pyrki tietysti käyttämään omaa satoa mahdollisimman paljon. Asiaan:
Ruokana oli quinoa-pihvejä(no ei ollu omasta maasta ne, ei),pikkuporkkanoita, omia, paistettuja perunoita ja seesaminsiemeniä, ja sitten tattadadaddaaaa: Kurpitsaa, mozzarella ja minttua. Uunissa paahdettuna ne kaikki yhdessä ja voi taivas kun se oli hyvää. Ne maut sopi niiiin hyvin yhteen! Tosi helppo, ja voi tehdä myös kesäkurpitsan kanssa. Uuhhh. No joo, on mulla kuvakin ;)
Törkeen hyvää ruokaa.

Hmmm, mä ostin muuten sieltä osto-myyntipalstalta sellaisen peilin, 60*60cm, jossa oli kehykset sellaset vanhanaikaiset isot, siis isot niinkuin ulospäin. Eli niin, että siihen sais esimerkiksi jotain esineitä siihen kehykselle. Vähän niinku ikkunalauta! Jumankekka, et on vaikee selittää! No mä saan sen huomenna, niin laitan taas kuvan. Siitä saa tehtyä jotain mageeta varmasti kans! Ja oon jo saanut siunauksen näille ostoksille, kun ne on aina niin huokeita, toikin maksoi femman.. Miehen herrastukset on palllljon kalliimpia, nytkin katkes pinna tsygästä, ei saa uutta asennettuna femmalla, hei!
Ja totta on se, että mä jään työttömäks ihan just, ja sit mä oon vaarassa masentua, syrjäytyä, ahdistua ja lihoa ja kaikkee, jos ei oo tekemistä ja puuhaa ja intohimoja. Nii!

Hei nyt tuli mun vessanhyllynkiinnittäjä! Eli mä meen nyt niihin hommiin ja tuun sit onnesta hehkuen laittamaan valokuvia teille siitä hyllystä. Ja varmaan jostain muustakin, koska pics or nothing ever happened!

PeaceLoveJaMuitaTärkeitäJuttuja!

Ei kommentteja: