tiistai 13. elokuuta 2013

Mulla on ihana työpaikka :)

Sanonpa vaan, että en olis voinut kuvitella ikinä, että mulla joskus on tällainen työpaikka, jonne meneminen jo aiheuttaa euforisia onnentunteita. Kun kävelen puiston halki duuniin, joka on siis mun himaa vastapäätä, ja tsekkailen, mitkä kasvikset on tänään korjattavissa päivän piirakkaan, tai haistelen tomaatinlehtiä, tai taitan vesikannuun mintunoksia...... Ihan mieletön fiilis.
Kuvia, tietenkin. Eli mun käytettävissä on yrttibaari ja salaattipenkki, ihan vaan mua varten (no ainakin lähes vain mua varten ;) ) istutettu!!
"maustehylly"
yrtit


salaattibaari

Tänään mä tein pinaattipiirakkaa, pinaatti on niin uskomattoman rapeeta ja ihanaa siellä.
Ja yhdet vakio-asiakkaat, venäläispariskunta, jotka on istunut kesän alusta asti ihan joka päivä kahvilassa, vahingossa tänään puhui mulle ranskaa, ja kun mä vastasinkin ranskaksi, oli riemu aivan suunnaton! He ei voineet kuvitellakkaan että siellä osattais ranskaa, joten ovat sinnitelleet huonolla englannilla, ja nyt sitten minä osaankin, oih, miten hurmaavaa! Ja sitten sitä rupateltiinkin koko historia! Ihana vanha pariskunta pojantyttärensä kanssa, Moskovasta puolen vuoden viisumilla Suomessa, ja koko sen ajan lähes ovat istuneet meillä :D
Ja oli kyllä itsellekkin aika virkistävää puhua ranskaa piiitkästä aikaa. Ei se sitten niin unohtunut ollutkaan, vaikka ei ole tullut puhuttua vuosiin.

Heh, ja koulupäivän jälkeen koko kahvila täyttyikin sitten nuorisosta... NuTa ei varsinaisesti ole vielä viikkoihin auki, mutta sinne ne vaan tunki, pelaamaan biljardia ja höpöttelemään ja maalaamaan ja kuka mitäkin. Oli oikeestaan kyllä ihan suloista nähdä kaikki nuoret kesän jälkeen, kauheesti oli kaikilla asiaa.
Selkä oli kyllä hiukan eri mieltä töihinpaluusta, mutta ihan tyynesti mä otin sellasia lepotaukoja ja kävin makoilemassa lattialla välillä jne.
No se selästä, ei se oo kiinnostava aihe.

Pari nuorta tilas multa maalattuja peltipurkkeja kynätelineiksi, joten mä taidan alkaa maalaushommiin!
Todennäkösesti tuun vielä tänään postailemaan jotain ihkuiluja, sen verran inspiraatiota pukkaa... Käyn välillä Pinterestistä hakemassa fiilareita ;)


Ei kommentteja: